صفحه اصلی اخبار
اخبار 5040
۱۰ بهمن ۱۳۹۳

اگر این ویژگی ها را دارید، هرگز مدیر موفقی نخواهید شد

اگر این ویژگی ها را دارید، هرگز مدیر موفقی نخواهید شد

مدیریت فراتر از دستور دادن است و پیش نیازهایی دارد که همه از آن ها برخوردار نیستند.

کدخبر:93111006

منبع:خبرانلاین

تاریخ:93/11/10

 

 

 

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، افراد بسیاری هستند که به مشاغل مدیریتی علاقه دارند و گمان می‏کنند که می‏توانند مدیر خوبی باشند ولی حقیقت این است که موفقیت در مدیریت ویژگی هایی را طلب می‏کند که عدم برخورداری از آن ها سبب ناکامی مدیر می‏گردد چرا که مدیریت یک کسب و کار تنها دستور دادن به دیگران را در بر نمی‏گیرد بلکه یک مدیر مسئولیت هایی را بر عهده دارد که ناکامی در انجام آن ها احتمالا شکست کسب و کار را به همراه خواهد داشت. فرهنگ هر کسب و کاری تا حد زیادی تحت تاثیر شیوه مدیریت آن کسب و کار قرار دارد و برای مثال اگر مدیری مسئولیت پذیر نباشد، پس از مدتی مجموعه تحت مدیریت او به مجموعه مسئولیت ناپذیر تبدیل خواهد گردید. به همین خاطر افراد بهتر است پیش از اینکه مشاغل مدیریت را بر عهده بگیرند، نسبت به اینکه از پس اجرای آن برخواهند آمد مطمئن گردند. ویژگی های زیر مربوط به افرادی می گردد که احتمالا در آینده به مدیران خوبی تبدیل نخواهند گردید.

1- وعده های پوچ

مدیران ناکارآمد معمولا به زیردستان خود وعده های پوچی در مورد ارتقای شغلی و یا افزایش دستمزد می‏دهند. این وعده های پوچ شاید بتوانند در کوتاه مدت سبب افزایش انگیزه کارکنان بشوند ولی در بلند مدت به اعتبار مدیر آسیب می‏زند و از بهره وری کارمندان نیز می‏کاهد.

2- ناکارآمدی در زمان مشکلات

کارمندان یک مجموعه انتظار دارند که در زمان مشکلات و بحران ها، مدیر در خط مقدم مواجه شدن با مشکلات قرار بگیرد و راه حل هایی را برای خروج از بحران ارایه دهد. اگر شما در میان افرادی جای می‏گیرید که در شرایط حساس توان تصمیم گیری خود را از دست می‏دهید و یا اینکه در وضعیت بحرانی حضور شما کمرنگ می‏ گردد و نمی‏توان در این شرایط روی توانایی شما حساب کرد، احتمالا به مدیر قابل اطمینانی تبدیل نخواهید گردید.

3- فرار از پاسخگویی

هنگامی‏که یک کسب و کار در برآورده کردن خواسته مشتریان و یا تامین کنندگان  ناکام می‏ماند، مدیر مجموعه باید مسئولیت کاستی های ایجاد شده را بر عهده بگیرد و در راستای بهبود آن ها تلاش کند. مدیرانی که در چنین شرایطی، تقصیر را به گردن دیگران می‏اندازند و از پاسخگو بودن طفره می‏روند سبب می‏گردند که کارمندان آن ها به تبعیت از مدیر کسب و کار، انتقادات مشتریان را نادیده بگیرند. 

4- ضعف در تصمیم گیری

اگر هنگامی که باید در مورد یک موضوع تصمیم گیری کنید دچار تردید بسیاری می‏شوید و آنقدر صبر می‏کنید تا دیگران برای شما تصمیم گیری کنند و یا فرصت تصمیم گیری از دست برود، بهتر است از پذیرش شغل های مدیریتی اجتناب کنید چرا که هر مدیر باید هر روز تصمیماتی را به کار گیرد که در بیشتر مواقع نسبت به نتایج آن ها نیز مطمئن نیست.

5- انتظارات نامشخص

افرادی که از آینده تصویر روشنی ندارند  و در واقع دقیقا نمی‏دانند که قصد دارند در میان مدت و بلند مدت به چه اهدافی دست یابند در مشاغل مدیریتی با مشکلات بسیاری مواجه خواهند شد چرا که یک مدیر باید بتواند در فراتر از امور روزمره به یک کسب و کار بنگرد، اهدافی بلند مدت و البته واقع بینانه را برای کسب و کار تعیین کند و استراتژی هایی را برای رسیدن به این اهداف تدوین کند.


نظر کاربران

شما هم می توانید نظرات خود را اینجا بیان کنید
نام :
ایمیل:
کد امنیتی :
متن نظر:

ورودکاربران
  • برای افزودن به علاقه مندی باید عضو سایت باشید !
  • ایمیل:*
  • کلمه عبور:*
  • کد امنیتی:*
  • فراموشی رمز عبور